onsdag 8. april 2009

Slalom......






Når ein reiser rundt omkring på konkurranser så er det mykje bra og sjå og sjølvsagt ting som ikkje er så bra.
I helga var vi i Stavanger, Ted gjekk nokre fine løp og det kjennes ut som om vi er i rute, han går kjempefint, stopper fint på feltene, tar alle signaler. Eg prøvde meg til og med på sitt som startprosedyre, det " funka" kjempefint, han sat så fint så. Vi fekk dessverre fem feil i tre løp, to vegringer der eg blir litt for sein med beskjed videre og han får for liten plass til å satse. Vi fekk ein andre og to tredje dessverre med fem feil i kvar, men det kjendes veldig bra, han hadde godt over fem meter i sekundet både i hopp og agility.
Dommar Per Berg Kirkevold hadde gjort ein jobb, fine baner med gode linjer og mykje handling. Eg likte og det han sa over høgtaler " vær rettferdige med hundane ". Synes det er fint når dommarar statuerer eksempel og seier klart i frå om at dei ikkje vil ha ubehag inne i ringen....
Det eg eigentleg ville skrive litt om er eit spesielt hinder på banen som heiter slalom. Det er heilt utruleg å sjå for nokre krumspring og omveier vi mennesker lager så hunden skal få ein enklare slalominngang, i staden for å gå i gang å trene slik at hunden er i stand til å ta den sjølvstendig. Handling blir mykje enklare når hunden kan sin del av jobben, og du sparer utruleg med tid. Ein hund som du kan sende i slalom og stikke i frå for å plassere deg gjer at du rekker opp i neste kombinasjon uten stress. Eg har ført statistikk på Ted sine slalominnganger og han har aldri hatt feil på dette hinderet i konkurranse, no er det ikkje slik at ein god slalom kjem gratis, det ligg mykje jobb både med inngangstrening og proofing.
Ted har lært slalom med sheiping, det har vore ein lærerik og ganske lang veg, men resultatet er eg godt nøgd med. I desse dagar har eg nettopp byrja med Kelly, vi har hatt fem korte økter. Med henne er tanken å bruke 2*2 slalom, her anbefaler eg Susan Garett sin slalom dvd som er heilt knall...Fordelen med denne metoden er at hunden lærer seg både å gå slalom+ alle innganger. Med Ted så lærte eg han først å gå slalom deretter byrja eg med ulike innganger. Kelly er ei jente som er lett å jobbe med, ho er lett å belønne, har mykje energi, og ho er sheiping klok, ho er utruleg utholden og ho dett ikkje i do om ho ikkje klarer det på første repetisjon då prøver ho berre endå hardare, det er ein stor fordel. Eg skal prøve og leggje ut ein film som eg har laga, i mellomtida får eg gå inn igjen i senga, har faktisk ikkje vore så forkjøla og dårleg på lenge,. I dag hadde eg 40 i feber, og Bjørnar ropte meg fint inn igjen når eg prøvde og snike meg ut og trene med Kelly. Vel det er nok sikkert lurt og holde senga, men i alle dagar kor kjedeleg det er ......God påske til alle ...



lørdag 28. mars 2009

Kelly 1 år....

6 veker gammal....
Ca 3 mnd....Foto av Fanny Gott



Ein ordentlig god leiksak....


Burleiker....Eg veit ikkje kven av oss som er ivrigast....


Kelly 6 mnd..


Trøtt etter ein lang dag.....Kelly 7 mnd


Kelly 10 mnd....

Kelly 11 mnd...


Verdas finaste jenta er no blitt eit år, tida den flyr skal eg seie dåke.....Kelly er ein super hund, ho er blid, glad og arbeidsvillig. Ho er lett å ta med seg overalt utan at det blir trøbbel. Når eg har kurs ligg ho fint i buret sitt, og når eg treng at ho skal vise ting så viser ho villig vekk ting ho kan..

No om dagen har vi ein del prosjekter gåande, i går vart eg ferdig med med 12 min fellessitt på litt over ei veke, vi fekk og testa ut fellessitt på fellestreninga, ho sat som ei dronning med elitehundane. (då berre i 2 min).

Ellers så tenkjer eg på nasedutter, running contacts og slalom både i våken tilstand og når eg søv.

Eg er litt usikker på kortid eg skal stille ho første gong i agility, vi får rett og slett sjå det litt an. Lydighet klasse 2 skal vi i allefall gå lørdag 2 mai viss alt går etter planen, eg var eigentleg tenkt å gå i Kvam til helga, men då skal eg og TEd til Stavanger for å gå agility, jipppppi...

Vel det får bli alt for no, hestane må få mat..God helg til alle saman.










mandag 9. mars 2009

Vinterferie....

Belønning er viktig....
Spøkelseshunden Ted....


I farta...........





















Vel ordet ferie skulle ein vel assosiere med med å minst ein dag ikkje gjere på nokon verdens ting, men som alltid så har vi hatt ein nokså " TRAVEL " vinterferie. Dei første dagane begynte eg og Mathias på ei liten runde på kino, badeland og diverse aktiviteter som ikkje hadde noko med hund og gjere. Veldig godt innimellom og berre gjere heilt andre ting. Mathias sette i allefall stor pris på det. Tysdag, onsdag og torsdag gjekk med til kurs i anledning at Sylvia Trkman kom til Bergen i regi av Line, (tusen takk Coucheron for det initiativet).
Det var eit intensivt og godt kurs. Sylvia tok opp mange interessante emner som korleis få hunden til å svinge thigt, running contacts og så triks. Det var morosamt og sjå kor flink hunden hennar LA var. Banene ho hadde med var spanande og utfordrande, og eg fekk ein veldig klar formeining om kor eg har mine styrker og kva eg må jobbe litt meir med. Summar summarum er eg veldig godt fornøyd med eigen presatsjon, TEd gjekk som ei klokke. Ting eg må jobbe endå meir med er thigte svingar når eg er på avstand og feltene må eg alltid ha gode kriterier. Dette kom seg veldig utover i kurset når eg blei enig med meg sjølv koritd eg skulle belønne og kortid han skulle få gå videre i banen. Gode og utfordrende baner som eg lærte mykje av. Eg var positivt overraska over TEd kor godt han forstår dei ulike siganla ute i bana og han er berre rå på innganger på slalom.
Men det er mykje å jobbe med, får sjå om eg får lagt ut noko film...
Fanny var og med på kurset med Shejpa, dei var kjempedyktige og hadde flotte running contacts, takk for besøket det var kjekt at du kom. Mathias han snakker om Shejpa enno....
Det var og utruleg kjekt med alle dei flotte observatørane som var med, kjempekjekt å hå dåke der (Simen, Mari, Kerstin, Elin, Silke, Charlotte, Hilde, Trine osv........)
I helga var vi i Son med endå meir agility hos Fanny, spanande og lærerikt, og frykteleg snilt at Bjørnar kjørte meg over fjellet det var skikkeleg dårleg vær noko som førte til at vi måtte reise tidleg på søndagen....
Det var ein kjekk gjeng og er ser fram til mykje god inspirasjon gjennom året.......
Tusen takk til Sylvia som heldt eit inspirerande og kjekt kurs og takk til alle som var med og gjorde det triveleg.







søndag 15. februar 2009

Konkurranse og rutiner.....


Det er heilt utruleg kor viktig gode rutiner er for eit godt resultat på konkurranse. Eg har tre hundar som er veldig forskjellige når det gjeldt rutiner.
Forrige helg var Tedden og eg på Moelv for å konkurrere i agility. Resultatmessig var det ikkje det store å skryte av, men det er veldig lite som skal til før vi når heilt til topps, vi må fortsetje å briefe godt, der har eg mykje å hente. Eg blir lett stressa når det er mange på breifinga, du får liten plass å bevege deg på og det er ikkje så lett å få lagt inn ulike handlingsmanøvre. Men dette må eg berre venne meg til for det er ein del av det å konkurrere, men det er heilt klart ein ting som eg må få betre rutine på. Ein annan ting som vi taper stort på i konurransesammenheng er stressnivået til Ted. Han elskar agility, og enkelte ganger kan det vere veldig vanskeleg å nå inn. For å kunne gå gode løp er det viktig at både fører og hund er fokusert på arbeidsoppgåva, då spelar og stressnivået ein stor rolle. Rutiner for TEd er alfa og omega. Våre rutiner før vi går inn i ringen kan sjå slik ut , varme op i 15-20 min med ulike lydighetsøvelser dette hjelper han å konsentrere seg og ikkje å sjå på dei som går agility, då girar han seg berre opp. Deretter varme kroppen godt, leggje inn litt tørrhandling, sirkler, akkselerasjon/deakkselerasjon. Legge han vekk i buret, hente han når det er ein ca 10 starter igjen.
Denne helga har eg og lille Kelly vore og konkurrert i lydighet klasse 1. Kelly skil seg ganske mykje i frå TEd, ho har lært frå ho var lita at av og til er det aktivitet, medan ein andre gongar berre legg seg ned i buret for å sove. Dette gjer at ho er veldig fin å ha med seg rundt omkring, ikkje bråkar ho med andre hundar, ho legg seg til ro i buret, og ikkje minst er det full guff når du tar ho ut av buret.
Det eg hadde lova meg sjølv i forhold til konkurransen var at med teikn til dårleg attityde så ville eg trekkje meg.
Fekk først beskjed om at eg skulle vere med i første fellesdekk, men eg hamna i siste, ikkje mykje å gjere med det.
Kelly låg fint i fellesdekken og tannvisninga gjekk og greitt. Ho fullførte ein fint program tykkjer eg, det er klart det er ting å jobbe med men ho har upåklageleg attityde og eg er veldig stolt av henne.
Ho enda på 175,5 poeng eit og eit halvt poeng bak vinnaren. Flinke jenta mi, no er det fokus på agility framover.
Gratulere og så mykje til MEtte og Thessa, godt jobba jenter. Sonja og Torunn gjekk og flotte program men var uheldige å fekk ein null, stå på neste gong klarer dåke det.....
Tusen takk til dei som stilte opp og såg på det set eg umåteleg stor pris på Kerstin, MAri, Silke, Simen, Tore, Grethe og Sofrid.
Vel i dag har vi feira bursdag til Mathias som allerede er sju år, heilt utruleg at tida kan gå så fort.......

mandag 2. februar 2009

Ein heilt vanleg dag i Bodil Wiiks liv....

Nydelige og flinke Squid...





I natt då eg kom heim i frå Oslo hadde eg ein liten klagerunde til Bjørnar om at eg alltid føler meg så trøtt og har liten energi. Bjørnars svar til sytinga mi var følgjande ; sett deg ned og skriv alle gjeremål for ein vanleg dag så får du sjølv avgjere om du er ein trøtt type eller at det kan ha sin naturlege forklaring at ein er trøtt.
Slik ser ein heilt vanleg mandag ut for min del :
05.30 då ringer vekkerklokka og då er det berre å stå opp, ingen bønn. I frå halv seks til halv åtte så går det i foring på tobeinte og firbeinte. Prøver å få lagt inn ti min med trening på morgonen.
07.30 avlevering på SFO.
07.45 - 15.30 då er eg på jobb på Alversund skule.
15.45 Henting SFO
16.00 Foring av hestane og sleppe dei ut i paddocken slik at dei får vere ute litt i dagslys.
16.15 Sleppe ut hundane og lufte dei.
16.30 Lage middag
17.00 Kjøre Mathias på barnetrim
17.10-17.50 Trene 3 stk hunder
18.00 Henting barnetrim deretter møkke i stallen, ta inn hestane og fore dei
19.00-19.30 Lekser med Mathias
19.45 Leggetid+ lesing på sengekanten.
20.00 Trene 3 stk hunder.
I frå klokka ni og utover så bestemmer eg sjølv kva eg vil fylle tida med..Men eg er flink til å prøve og leggje meg tidleg, i allefall før tolv.
Kva har så dette med hundetrening å gjere, ikkje så mykje, men eg skulle ønske eg hadde litt meir tid til å trene og å gå tur med hundane mine.
Det er så ufatteleg mykje og trene på, mange detaljer som skal stemme. Eg likar godt å vere saman med hundane mine det gir meg mykje energi, ein annan ting som gir meg bøttevis av inspirasjon er å gå kurs.
I helga har eg og Bjørnar vore i Son og gått kurs med Maria Hagstrøm i regi av Klickerklok.se merk dåke navnet viss du vil følgje interessante kurs.
Det har vore ei fantastisk flott helg og det var så absolutt verdt reisa på åtte timar kvar vei. Maria er ein veldig behageleg og dyktig person. Eg sit igjen med masse ny kunnskap, nye erfaringer, samt mange ting som eg skal jobbe godt med framover. Som MAria og seier det " det er berre å gå heim og trene ".
Det som ofte er faren med å gå på kurs det er at ein går igjennom så mykje bra at hovudet blir heilt overoppheta, men forhåpentleg vis har eg tatt gode notater og så husker eg dei viktigaste tinga vi var igjennom.
Eg har vore flink siste tida å jobbe litt meir med balansen mellom passive og aktive belønninger. Med mine hunder har eg vektlagt altfor mykje aktivitet, det som veldig lett skjer då er at hunden ikkje kjem ned på det nivået som han må vere i visse øvelser feks sitt i grupp, men det kjekke var at eg og Kelly fekk øvd mykje på det og ho var utruleg flink. Vi snakka om å ha gode rutiner i treninga og det å ha ein plan slik at det ikkje blir tilfeldighetane som avgjer om det blir ei god økt eller ikkje. Vi jobba med å lage kjeder, samt og gjere det konkurransemessig, det var utruleg interessant. Kelly var kjempeflink, ho var veldig flink til å søke meg opp for å starte treningsøkta, og ho hadde veldig fin attityd. Ein annan ypparleg ting var at eg fekk trent mykje burleikar, ho lag der så fint med open dør og kikka på dei andre hundane som holdt på.
Vi øvde og på forstyrrelser i ringen, vi skulle gjere ein innmarsj med fokus og kommandanten gjorde sitt for å ta oppmerksomheten vekk i fra fører.
Eg kan nok ikkje gå i detaljar frå helga fordi det var så utruleg mykje informasjon, mykje av det har eg ikkje heilt greidd å bearbeide ennå.

Vi snakka mykje om kjeding og kor viktig det er for utholdenheten at hunden kan gå fleire momenter etter kvarandre, det som og er viktig er at hunden faktisk lærer seg at den har ansvar i treninga, det er ikkje berre å henge med å ta tak i alt det gode ein får tildelt. Då kjem ein inn på noko som Maria er opptatt av får hunden belønning fordi at du må gi den for at hunden skal kunne fortsette å jobb eller for at det faktisk er verdt å belønne det. Å skape verdi i sjølve momentene er derfor veldig viktig, då kom vi inn på noko anna interessant dette med kjeding, skal ein forlengskjede eller baklengskjede, MAria sa at ho synes det mest vesnetlige var at hunden såg verdi i momentene og at ein gjer ein god jobb i alle øvelser med å gjere det verdt for hunden å jobbe med oss.
DETTE SKAL EG BLI FLINKARE PÅ

  • Eg skal leggje opp til ein god balanse mellom rett og feil repetisjon. Forskjell på rett og galt skal vere tydeleg, og reaksjonen skal komme med ein gong. Ein annan ting eg skal tenke på er om er at om det berre blir rette repetisjoner er det antakelig for lett for hunden. Husk at vi og lærer av våre feil.....
  • 3 regelen, eg skal vere flinkare til å evaluere øktene, er det ingen fremgang å spore etter 3 økter då må eg gå inn å regulere timing, kriterier, forskterkningskvalitet.

  • Eg skal bli flinkare å kjede på trening, dette skal eg gjere i byrjinga av øktene slik at det blir så konkurranselikt som mulig, husk at har du først belønna så har du brutt kjeden og då forstår hunden at det ikkje handlar om konkurranse. Eg skal så absolutt trene opp både min og hundens konsentrasjon og fokus.

  • Eg skal shape endå meir, på den måten lærer hunden seg utholdenhet og den må tåle uteblivne belønninger og fortsetje å jobbe. Hunden lærer seg å ta meir ansvar i treningen..

  • Eg skal bli MYKJE flinkare til å konkurranse trene, huske å gjere treninga så lik som mulig den situasjonen som du vil møte i røynda. HA i tankane å leggje verdi i transportfasen mellom øvelsane, ein vil ikkje misse fokus slik at hunden dett ut. Lage meg gode rutiner for korleis hunden skal vere under ein transportetappe. Trene så godt at hunden finner verdi i selve øvelsen.

  • Trene innganger, lære hunden eit godt fokus når ein skal inn i konkurranseringen, der lærte eg ein lur ting hos FAnny at kommandoen "Eg er klar "kan vere ei signal på at hunden ser på deg, det funker utruleg bra.

  • Lære seg å varme opp ein plass for å kunne forflytte seg i ein annan ring for å gjennomføre ein konkurranse.

  • Trene slik at alle ting i konkurranseringen inkludert konkurranseleder blir ei hjelp og ikkje ein stor forstyrrelse.

  • Overtrene på alle mogelege forstyrrelser slik at du ikkje blir overraska på konkurranse.

  • Noko av det viktigaste som eg tenkte over er det at i ein agility/ lydighetskonkurranse får du berre 1 sjanse, det er ingen som spør om dagsform og om du er godt forberedt.

No blei dette innlegget fryktelig langt, og eg har sikkert gløymd masse. Eg kjem forresten tilbake til eit nytt innlegg det vi hadde om å prestere på eit vist tidspunkt og konkurranserutiner. Til helga skal vi til Moeleven, det er 90 deltakende i klasse 3 så det skal bli kjempespanande. Så får vi sjå om vi klarer å gjere teori til praksis.Det var eit supert kurs med trivelige deltakere og Stor takk til MAria, Fanny og Thomas som alltid er til stor inspirasjon. Vi er heldige som får hente inspirasjon i fra dåke. Til slutt er eg berre nødt til å legge ut eit bilde av ein flott ekvipasje, lille Squid som berre er 4 mnd og allerede har kjørt forbi oss andre, du er kjempeflink Fanny, og eg er glad eg kjenner deg. Når det gjeldt Maria så håper eg ho tar turen til Norge rett som det er.........Du er duktig MAria..









mandag 19. januar 2009

Lita treningsøkt....med Ted..

Bestevenner...


Ut på tur...



Lille Kelly som har blitt ei stor jente.
Eg og Ted har jobba mykje med med ulike handlingsmanøvre, dette er veldig viktig for dei ulike banene i agility er veldig ulike, nokre gonger må ein gjerne bruke bakombytter i staden for framforbytter, og viss ikkje du når inn i ein serpentin så må du gjerne ta to framforbytter i staden.....
Eg gjekk ein bakombytte kombinasjon dette har eg og TEd veldig behov for å øve på for å få perfekt timing.
Rivet på siste hinder får han nok fordi det stod alt for nære kanten, når Ted ser ein motstand lenger borte så strekker han seg ikkje ut i hoppet, men bremsar ned i staden og då blir det ofte riv. Men det er slike ting som eg må tenkje på å setje opp kombinasjonen slik at avstandane blir gode.
Men eger veldig fornøyd med TEd om dagen han svarer godt på alle siganler. Vi har ein lite bit igjen på dei serpentinene der du får ein push i forkant då er det vanskeleg å vere godt plassert i serpentinen, og for vår del resulterer det ofte med at eg kjem i vegen for han når han skal lande, ergo er rivet eit faktum.
Men alt i alt så går det framover litt etter litt.......



fredag 16. januar 2009

Oppsummering...




Vel eg har ikkje tid til å sitje framfor dataen så eg må nok berre gir ein oppsummering på korleis veka har vore.
Eg begynner med forrige søndag då eg reiste til retrievergjengen dvs Dorthe, Line, Inger E og Rune, nok ein gong hadde Line funne ei perfekt bane med mange fine handlingssekvenser.
Eg tok ein Lead out ved hinder 3 framforbytte frå 5-6 serpentin arm ut av tunnelen på 13-14-15 prøvde eg to ting , først tok eg ei serpentin og dette var nok det raskaste banevalget, etterpå prøvde eg framforbytte ved 14 og deretter push through framforbytte ( dette har eg ein liten filmsnutt av) bortsett frå at det var eit skikkeleg møkkavær og det var utruleg kaldt. På filmen er eg i seinaste laget i to av byttene men eg holdt på å fryse i hjel, det kom seg etterpå når eg hadde sprunge litt, men Tedden er flink han han gjer akkurat det han får beskjed om. Kjekk og inspirerande trening som vanleg...



Kelly fekk og kjøre nokre lead outs + at eg trente ho opp i ridehallen på Stend, ho tok forrstyrrelsane med stor ro og det imponerte meg det var første gong ho var der. Ho jobba godt og konsentrert, eg var veldig fornøyd med økta, fokuserte mest på apportering og fri ved fot. På Stend traff eg Anette, MAri ,Elin og Thomas vi hadde ei kjempekjekk stund...Vel mandag og tysdag har eg jobba med proofing i slalomen, eg sette Ted på nokre vanskelege oppgåver, eg skulle nesten hatt teikna dei ned. Ted gjorde feil nokre gonger men etter som han er ein ganske ettertenksom kar så gjekk det veldig fort for han og forstå kva det handla om. Med Kelly har det blitt mest lydighet, ho begynner å få veldig fin attityd ho jobbar med god energi og konsentrasjon og ho gir aldri opp. I motsetning til TEd som lett kan gi litt opp så står Kelly på til " The bitter end". På onsdag trente eg agility med begge to, sette opp nokre gode kombinasjoner som tester ut forskjellige handlingsmanøvre....Det gjekk veldig fint og Ted hadde ingen problemer med å løyse vanskegradene i banen.Eg var og på ein hyggeleg middag med Thomas og Fanny, Anette, Mari, Silke og May Britt. Det er kjekt å ha nokre å prate hund med. Vel i og med at det blei seint før eg var i seng onsdag kveld så gjekk det så det måtte gå, torsdag vakna eg med migrene, ergo ingen hundtrening, måtte fint finne meg i å liggje på sofaen, men heldigvis hadde eg ein hund i kvar armkrok.....

I dag derimot hadde eg ein time og slå i hjel etter jobb før eg skulle hente Mathias på SFO. Då sette eg opp nokre kombinasjoner frå Gre sin siste dvd....



Litt trening blir det kvar dag, men eg ser veldig klart at det er detaljane i arbeidet mitt som gjer at det til slutt blir eit veldig bra resultat.